Попереду ще цілих два місяці літа та період відпусток, а це означає, що у більшості з нас є час для того, щоб сходити в кіно. Липень і серпень обіцяють бути щедрими на синефільські сюрпризи, новинки з цьогорічного Каннського кінофестивалю, а також на кілька якісних розважальних стрічок.

Як не втратити свідомість від спеки або запаху попкорну в кінотеатрі та не купити квиток на поганий фільм? Ми пропонуємо не витрачати час даремно й заздалегідь визначитися з тим, на які стрічки ви підете в кіно цього літа: читайте нашу добірку найгучніших прем’єр.

«Стокгольмський синдром», реж. Роберт Будро (з 4 липня)

Фільм канадського режисера Роберта Будро розповідає історію знаменитої кризи із заручниками в банку, що мала місце в 1973 році в Стокгольмі (випадок відомий тим, що чотири дівчини після шестиденного полону встали на захист власних викрадачів).

Ця стрічка навряд чи похвалиться фактографічною точністю, але натомість пропонує художнє переосмислення подій у вигляді трагікомедії, яка не відбулася б без харизматичних Ітана Гоука, Марка Стронга та Нумі Рапас в головних ролях.

Тут не слід шукати глибокого дослідження тематики виникнення «стокгольмського синдрому», як і моралізаторства. Вусатий Ітан Гоук в ковбойському капелюсі проголошує: «Вечірка розпочалася!», так що краще просто милуватись абсурдним гумором та ностальгічною стилістикою.

«Король Лев», реж. Джон Фавро (з 18 липня)

Комусь ця позиція в переліку прем’єр може здатися банальною або наївною, але тільки не кажіть, що ви не проливали сльози над цим мультфільмом у дев’яностих або початку двохтисячних: він став справжнім проривом і символом покоління дітей-мілленіалів.

Це відмінний розважальний варіант для перегляду з дитиною або для власного guilty pleasure, який обіцяє бути захоплюючим хоча б через неймовірно якісну комп’ютерну анімацію. Сюжет мультфільму повністю повторює класичну версію від Disney, тому будемо готові розтягнутися в широкій посмішці, але і не станемо ховати далеко носовички.

«Анна», реж. Люк Бессон (з 18 липня)

Чергова порція «кіно-клюкви» і, наслідуючи терміни масової культури 90-х, «міцного» бойовика з глянцевою femme fatale (Саша Лусс) у головній ролі. Так, ні для кого не секрет, що в реальному житті вона не побила б з десяток охоронців, а просто була б відправлена ​​в нокаут після першого удару або зламаного нігтя, але Люка Бессона це не дуже хвилює.

Вочевидь, режисер не зупиняється ні після всім відомої «Нікіти», ні після проваленої кілька років тому «Люсі». Після перегляду стане ясно, з чим ми маємо справу – з черговим «Червоним горобцем» або «Атомною блондинкою», але найголовніше, схоже, це присутність в касті Гелен Міррен і Кілліана Мерфі (доводиться задовольнятися малим).

«Біль та слава», реж. Педро Альмодовар (з 18 липня)

Педро Альмодовар зняв дуже особисту історію, яка, тим не менш, претендує на універсальність і завершеність, підбиваючи підсумки багаторічного періоду творчості режисера. У головних ролях представлені улюбленці Альмодовара та «головні іспанці від світу кіно» Антоніо Бандерас і Пенелопа Крус (причому, в своїх найбільш вдалих амплуа).

Краще не дивитися цей фільм в якості першої стрічки Педро Альмодовара: вас не повинні лякати характерні для його кінематографічного почерку теми або стилістика. Західні критики охрестили цю стрічку відмінною картиною про дитинство, минуле, а також любов і кіно – залишається оцінити результат.

«Ізоляція», реж. Крістіан Алверт (з 18 липня)

«Ізоляція» – ще один зразок популярного в останні роки жанру нордичного детективу. Судмедексперт Герцфельд знаходить у голові трупа записку, на якій міститься телефонний номер: подзвонивши, Герцфельд (Моріц Бляйбтрой) зможе дізнатися про долю своєї викраденої дочки.

Шанувальники серіалу «Міст» або фільму «Дівчина з татуюванням дракона» можуть сміливо вирушати в кінотеатр: з високою ймовірністю ви залишитеся задоволені. Зрозуміло, що «Ізоляція» не претендує на звання шедевра навіть в своєму жанрі, але уваги стрічка однозначно варта.

«Звабливий, поганий, злий», реж. Джо Берлінгер (з 25 липня)

«Звабливий, поганий, злий» – фільм про розслідування справи (та її судовий розгляд) серійного вбивці та гвалтівника Теда Банді, який скоював злочини в 70-ті. Основою для зйомок фільму стали мемуари дівчини Банді, Елізабет Кендалл «Фантомний принц: Моє життя з Тедом Банді», і саме з історії їхніх стосунків починається картина.

Головні ролі в стрічці виконали Зак Ефрон (зірка всіх підліткових комедій і мюзиклів, для якого цей фільм став новим підйомом) і Лілі Коллінз. Зовнішність Зака ​​Ефрона добре підходить для зображення харизматичного і красивого злочинця, який викликав симпатію, навіть перебуваючи на лаві підсудних. Висновок такий: екранізація життя серійного маніяка Банді (не забудемо ще й про присутність серед касту Джона Малковича та Джима Парсонса) не стане найгучнішою прем’єрою липня, але і провалом бути не обіцяє.

«Паразити», реж. Пон Джун-хо (з 1 серпня)

Нарешті ми зможемо оцінити південнокорейську комедійну драму, що стала справжньою сенсацією 72-го Каннського кінофестивалю в травні цього року та отримала Золоту пальмову гілку. Пон Чжун Хо розповідає історію про поділ, взаємодію та проблеми соціальних класів на прикладі кількох південнокорейських сімей.

Автор пропонує власне дослідження громадського симбіозу: дві групи осіб існують як дзеркальне відображення одна одної, хто ж є справжнім «паразитом»? Стрічка цікава, в першу чергу, демонстрацією реалій сучасної Південної Кореї в умовах глобалізації та близькості тоталітарного брата/ сусіда з потенційною можливістю війни.

«Сонцестояння», реж. Арі Астер (з 1 серпня)

Минулого року «Реінкарнація» Арі Астера стала справжнім відкриттям для всіх шанувальників хоррору: нас давно так сильно не лякали, не використовуючи при цьому кліше жанру жахів. Новий проект «Сонцестояння» стане ще одним викликом класичним уявленням про хоррори, позаяк більшість сцен відзняті при денному світлі, а тому зображення досить яскраве. Погодьтеся, що налякати глядача при яскравому сонці в кадрі – це завдання не з простих.

Етнічний трилер розповідає про групу молодих людей, що відправляється в подорож до відокремленого від світу поселення, яке живе в злагоді з давніми традиціями. Старовинні обряди ризикують призвести до тортур, страт та  жертвопринесень.

Арі Астер стверджує, що він досліджував скандинавські, британські та німецькі дохристиянські традиції для зйомки фільму. Подивимося, що з цього вийде – демонізація традиційних європейських вірувань або витончений естетський фольк-хоррор? Ясно лише те, що класична «Плетена людина» давно вже нікого не лякає: потрібна заміна, і терміново.

«Одного разу в Голлівуді», реж. Квентін Тарантіно (з 15 серпня)

Цей фільм ми всі чекали дуже довго та дуже сильно. Чергове кіновисловлювання від Квентіна Тарантіно пропускати не можна: це просто повинно бути динамічно, естетично і з любов’ю до кінематографу.

За сюжетом, актор на схилі своєї кар’єри Рік Далтон (Леонардо Ді Капріо) переживає життєву кризу, його єдиний друг – шофер та дублер Кліфф Бут (Бред Пітт). Сумну обстановку життєвого укладу героїв, як їм здається, змінює несподіване сусідство з затребуваним режисером Романом Поланскі та його красунею-дружиною Шерон Тейт (Марго Роббі).

Зарубіжні критики поспішають попередити глядацьку аудиторію: це зовсім не фільм про «родину» Чарльза Менсона та їхні злочини, а також не про Шерон Тейт. Трохи більше, ніж через місяць ми зможемо побачити ефектну історію про занепад класичного Голлівуду з численними посиланнями як на американську поп-культуру епохи, що пішла, так і сучасність, що лякає.

«Маленька червона сукня», реж. Пітер Стрікленд (з 22 серпня)

«Маленька червона сукня» – досить дивний експеримент, який може порадувати вивіреною візуальній складовою з готичними нарядами та загадковими безтілесними манекенами, а ще цікавою символікою, що перетинається з дитячими «страшними історіями».

За сюжетом, у вітрині магазину виставлена неймовірно красива сукня, яка здатна зробити свого носія найбільш бажаною людиною. Картина складається з декількох новел, протягом яких предмет розповіді переходить з одних рук в інші.

Комедійна драма з флером містики відсилає нас до міських легенд і тих самих класичних казок, де «червоні черевички» вбивають тим, що вони такі бажані, привабливі, а контролювати їх абсолютно неможливо. В умовах суспільства споживання ці «страшилки» набувають дещо іншого сенсу.

Приблизно таким буде літо цього року для кіноманів, сподіваємося також отримати нову інформацію щодо прокату фільму Джима Джармуша «Мертві не вмирають». Якщо прокату в Україні не буде, це стане сумною новиною для всіх шанувальників незалежного американського режисера.

Бажаємо всім приємного перегляду, якісних та естетичних фільмів, а також чекаємо вас у нашому кіноклубі «E V R O P A»!

Підготувала Анастасія Капралова