Цим терміном називають високих, витончених, елегантних «холодних» блондинок, відповідних жіночому типажу з фільмів Альфреда Гічкока. Образ «гічкоківської білявки» є одним із символів класичного Голлівуду.
«Я експлуатував той факт, що їй відомі плотські втіхи, але не відкрито, а натяками. Ідеальна «жінка-загадка» – це білявка, витончена, нордичного типу. Мені ніколи не подобалися жінки, які безсоромно демонструють свої принади».
Історія голлівудського кінематографу пов’язана з умовним поділом жіночих персонажів на «світлих» і «темних», а сам Гічкок ділив акторок на два типи: перший демонструє сексуальність відкрито, а другий – завуальовано. Режисерові подобався саме другий варіант. Подавлене бажання й холодність відігравали велику роль для формування саспенсу на екрані. Гічкоку подобалися німкені, скандинавки й англійки, яких він запрошував на ролі найчастіше. «Блондинки – найкращі жертви. Це як чистий сніг, на якому залишається кривавий слід ноги», – говорив Гічкок.
У свою чергу, Джозеф Коттен говорив про Гічкока наступне: «Він любив блондинок і не міг зрозуміти жінок, які не відбілювали своє волосся в обмін на честь працювати з ним». Найбільш повно відповідали критеріям цього типажу сім актрис, які працювали з Гічкоком:
1. Медлін Керролл
Вона зіграла в ранніх фільмах майстра «Тридцять дев’ять ступенів» і «Секретний агент». Саме Медлін Керролл стала першою з блондинок Гічкока, з неї і почалася низка холодних білявих красунь у фільмах режисера.
2. Грейс Келлі
Вона була однією з улюблених актрис Гічкока, його «снігова королева», що прославилася в фільмах «В разі вбивства набирайте «М», «Спіймати злодія» і «Вікно у двір».
«Вона, наче вулкан під снігом. За її холодністю ховається неймовірний жар пристрастей», – так говорив про Грейс Келлі Гічкок.
Режисер був готовий платити будь-які гроші, аби актриса знімалася в його фільмах. Відомо, що вони дружили не тільки на знімальному майданчику, а й у житті, Альфред Гічкок навіть вчив Келлі користуватися відеокамерою. Ходили чутки і про його закоханість в актрису, саме тому рішення Келлі поїхати з Голлівуду та вийти заміж за князя Монако Реньє III розбило серце режисерові у всіх сенсах.
3. Віра Майлз
Коли Грейс Келлі пішла з кіно у зв’язку зі знаменитою історією її заміжжя, Гічкок запросив Віру Майлз, помітивши її на телебаченні. Вона зіграла в його нуарній стрічці «Не та людина».
Стосунки з Гічем у Майлз охололи з тієї ж причини: заміжжя і вагітність актриси. Хоча саме її режисер хотів зробити головною зіркою свого «Запаморочення». Віра Майлз могла замінити для Гічкока його улюблену Грейс Келлі, але пішла і залишилася задоволена результатом – щасливим сімейним життям. Про Гічкока актриса говорила наступне:
«Багато років героїні в його фільмах були одного типу. Інгрід Бергман, Грейс Келлі і так далі. До них була Медлін Керролл. Я не їх типу і ніколи не була. Я намагалася йому догодити, але не змогла. Всі вони є сексуальними жінками, але у мене інший підхід».
4. Доріс Дей
Відома американська співачка також відзначилася в гічкоківському кінематографі. Дей зіграла головну жіночу роль в «Людині, яка занадто багато знала».
Поп-співачка і джазова вокалістка стала по-справжньому відомою публіці ще й завдяки композиції Que Sera, Sera (Whatever Will Be, Will Be) у фільмі Гічкока. Її амплуа – солодкоголоса, весела і цнотлива блондинка, що не поєднувалося з уявленнями режисера, тому вона не стала однією з його муз.
5. Кім Новак
Без холодної краси й відчуженості цієї героїні ми б ніколи не отримали загадковий образ Меделін в «Запамороченні». Її привабливість стала справжнім фетишем, що має величезну роль для смислової інтерпретації фільму.
Попри чутки про жорсткі режисерські установки, Кім Новак завжди позитивно і з повагою висловлювалася про Гічкока в своїх інтерв’ю, казала, що той дозволяв акторам самостійно працювати над роллю. Але, з іншого боку, студія буквально нав’язала Гічкоку Кім Новак після того, як Віра Майлз пішла. Сам режисер давала неоднозначні репліки про акторку: «Міс Новак з’явилася на майданчику з повним набором своїх ідей, чого я не виношу».
«Вона була такою вульгарною, у неї були такі повні губи, такі товсті ноги, такі великі, обтягнуті светром, позбавлені найменших ознак бюстгальтера груди! Здається, що вона здатна на багато речей … але на жаль, тільки здається».
6. Тіппі Гедрен
Виразні очі цієї актриси та її вишукана постать запам’яталися глядачам в таких легендарних стрічках Гічкока, як «Птахи» та «Марні». Тіппі Гедрен вважається останньою акторкою, що постала в образі «холодної білявки», який так подобався режисерові.
«Наскільки великим він був як режисер, настільки ж і одержимим як чоловік. Втім, це стосувалося не тільки мене, а й інших його муз: Кім, Джанет (прим. Джанет Лі, яка виконала головну роль у «Психо») і Грейс. Ми вважали, що це в порядку речей».
З Гедрен у Гічкока були досить складні відносини. Він хотів зробити її своєю власністю, тому за умовами контракту фактично перекреслив подальші досягнення актриси. Попри те, що Тіпі Гедрен відчувала себе в пастці, вона говорила і про те, що, незважаючи на всі негаради, саме Гічкок був її учителем драми і відкрив їй багато з професійних умінь.
7. Інгрід Бергман
Інгрід зіграла в трьох фільмах Хічкока: «Заворожений», «Погана слава», «Під знаком Козерога». Інгрід Бергман про Альфреда Гічкока говорила наступне:
«Я знала, що Гічу подобалося працювати зі мною. Я відчувала це і також відчувала те ж саме по відношенню до нього. Він був чудовим режисером, дуже чуйним. Були актори, які не вважали інакше, проте, думаю, що насправді це з ними було щось не так. Він був таким милим, ніколи не вважав нудними мої проблеми, професійні або особисті. Він завжди слухав, був дуже кумедним: у нього чудове почуття гумору, а ще він міг бути трохи шокуючим».
Подейкували, що Інгрід хотіла вийти заміж за Гічкока, а коли той відмовився кинути свою дружину Алму, пішла до Роберто Росселліні, що поставило під удар її кар’єру.
Гічкок зі своїми музами:
Автор: Анастасія Капралова
Спеціально для https://t.me/evropacinema